#35 "Podaruj mi jutro" Ilona Gołębiewska


Tytuł: Podaruj mi jutro
Autor: Ilona Gołębiewska
Wydawnictwo: Muza
Rok premiery: 2019


Od niemal dwustu lat Dwór na Lipowym Wzgórzu należy do rodziny Horczyńskich. Anielę Horczyńską, właścicielkę tej posiadłości poznajemy, gdy jej ojciec jeszcze żyje i prosi dziewczynę, by walczyła o to miejsce, które na czas wojny rodzina straciła. Lata później Aniela- już jako słynna malarka, ma ogromny dylemat. Chciałaby posłuchać ojca i zadbać o swój pierwszy dom, a z drugiej strony.. jej przywiązanie do niego wcale nie jest aż tak duże. Bohaterka decyduje się jednak założyć na Wzgórzu Akademię Sztuk Anielskich (nawołując do lokalnej legendy o aniołach). Jest pełna obaw, bo wie, że losy dworu zależą od jej córki Sabiny, z którą nie może się dogadać. Przyjazd do dworu redaktora programu "Maluchem przez Polskę" sprawia, że nie da się nudzić... Ale żeby nie było za wesoło... Sytuacji nie ułatwia ciągle trwający kontakt z sąsiadami- rodziną Gajowiczów, którym zależy na posiadłości, a którzy bez przerwy zarzucają Anieli, że jej ojciec w trakcie wojny okazał się zdrajcą. Kobieta będzie próbowała odnaleźć jego dzienniki, żeby móc udowodnić, że nie doszło do żadnej zdrady, chociaż... czy na pewno tak jest? Dlaczego te zapiski zniknęły? A co stało się z ukochanym Anieli- Witkiem, z którym przed laty miała uciec i rozpocząć nowe życie? Czy jego zniknięcie było przypadkowe? Czym było spowodowane?
"Podaruj mi jutro" Ilony Gołębiewskiej to książka skrywająca wiele tajemnic, wciągająca od pierwszych stron. Może to nie do końca gatunek dla mnie, ale jestem pozytywnie zaskoczona. Czytało mi się szybko, byłam ciekawa, jak potoczą się losy rodziny Horczyńskich. To opowieść o sile kobiet, o poszukiwaniu szczęścia i miłości, o roli przeznaczenia w naszym życiu.

Komentarze