#24 "Bad Mommy. Zła mama" Tarryn Fisher

Tytuł: Bad Mommy. Zła mama
Tytuł oryginału: Bad Mommy
Autor: Tarryn Fisher
Wydawnictwo: Sine Qua Non
Rok premiery: 2017
Każdy z nas marzy o idealnej i szczęśliwej rodzinie. Właśnie taką przedstawiła Tarryn Fisher w książce Bad Mommy. Zła mama. Chyba nikt nie spodziewa się, że do cudownego i spokojnego życia Jolene, Dariusa i małej Mercy "wkradnie się" tajemnicza Fig.


Jolene i Dariusz Avery to małżeństwo idealne. Jolene jest uwielbianą autorką książek, chociaż ukrywa się pod pseudonimem, a Darius pracuje jako psycholog. Razem wychowują kilkuletnią Mercy.
Historia zaczyna się od słów "Widzę, że dostajesz więcej, niż ci się należy. Nie mogę na to patrzeć. Boli mnie to, bo zasługuję na więcej niż ty." Tego dnia Fig zauważyła jasnowłosą dziewczynkę i wmówiła sobie, że to jest jej córeczka, że w końcu ją odnalazła. Teraz zrobi wszystko, by zbliżyć się do dziecka i... odebrać Jolene wszystko, co jest dla niej najważniejsze.
Fig zdaje sobie sprawę z tego, że ma obsesję- chodzi nawet do psychoterapeutki, chociaż i tak nie słucha jej rad. Postanawia wprowadzić się do domu obok rodziny Avery, w jej głowie jest dużo planów na przyszłość. Każda kolejna strona książki odkrywa przed nami pewne tajemnice. Czytelnik nie wie, co stanie się w następnym rozdziale i obawia się tego. Ja, czytając, naprawdę bałam się o Jolene i jej córeczkę. Fig wciąż pokazuje, że jest nieobliczalna, ale nie wszyscy od razu to zauważają. Życzliwa Jolene sama wpuszcza nową sąsiadkę do swojego domu. W pewnym momencie mogłoby się wydawać, że kobiety stają się przyjaciółkami. Nic bardziej mylnego. Tylko o co tak naprawdę chodzi chorej psychicznie bohaterce? Czy tylko o Mercy, a może również o Dariusa? Fig chciałaby mieć wszystko, a swoje działania zaczyna od upodabniania się do Jolene. Zaczyna nosić takie same ubrania, kupuje rzeczy, które widzi w jej domu. Na zamówienie robi nawet identyczną zasłonkę.
O zachowaniu Fig mówi się jednak otwarcie. Tajemnicę skrywa Darius. Co zrobi Jolene, gdy o wszystkim się dowie? Co stanie się z Mercy, skoro Fig uważa, że jej matka na nią nie zasługuje? Czy główna bohaterka posunie się do najgorszego? Na jak wiele jest gotowa?
Bad Mommy. Zła mama to dobrze napisany thriller psychologiczny, który do samego końca trzyma w niepewności. Książka wciąga, budzi różne uczucia w czytelniku. Byłam jednocześnie zafascynowana historią, a jednocześnie przerażona i pełna obaw. Postacie wykreowane przez autorkę są intrygujące. Pierwszy raz przeczytałam opowieść tego typu i jestem w stanie stwierdzić, że ten gatunek przypadł mi do gustu. Uważam, że warto sięgnąć po tę lekturę; pokazuje ona, że wszystko, co ktoś powie, może zostać użyte przeciw niemu; uczula na pozornie mało znaczące sygnały.
No i na sam koniec trochę wyjaśnień- już nie na temat książki. Jak zauważyliście, dość długo mnie tutaj nie było. W październiku i w listopadzie nie przeczytałam chyba żadnej książki- aż wstyd się przyznać. Nie potrafiłam znaleźć na nic czasu, trudno mi było się przestawić... Codzienne wstawanie o 5:30, potem szkoła, zazwyczaj w domu byłam dopiero ok. 16:30... Zanim cokolwiek zrobiłam, odrobiłam lekcje, trochę się pouczyłam, robiło się naprawdę późno. W niektóre dni nawet nie miałam czasu na spanie... Minął I semestr, chyba mogę powiedzieć, że już się odnalazłam w nowej szkole, chociaż teraz... Bardzo się boję II semestru. Muszę poświęcić więcej czasu na naukę, ale teraz wszystko chcę sobie planować. Postanowiłam, że w weekendy będę czytać. W środku tygodnia pewnie nie znajdę na to czasu, ale za to w niedziele (około godziny 13-14) będą pojawiać się posty z recenzjami. Jeszcze tydzień i zaczynam ferie zimowe, może wtedy uda mi się wstawiać coś również w środy, bo będę pewnie sporo czytać. Tymczasem życzę miłego popołudnia! :)

Komentarze

  1. Bardzo ciekawi mnie ta książka :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moją dziewczynę chyba zaciekawi ten typ książki. Super napisana recenzja.

    OdpowiedzUsuń
  3. Niestety przeczytałam tą książkę i nie podobała mi się , strasznie płytka historia ;/
    Pozdrawiam :*

    https://xgabisxworlds.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Uwielbiam książki Tarryn Fisher. Sama nie wiem, ci bardziej mi się podobało - "Margo" czy "Bad Mommy" 😏

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz