#28 "Hopeless" Colleen Hoover

Tytuł: Hopeless
Tytuł oryginału: Hopeless
Autor: Colleen Hoover
Wydawnictwo: Otwarte
Rok premiery: 2014

Jakieś trzy lata temu ktoś powiedział mi o książce "Hopeless". Nie potrafiłam się jednak za nią zabrać, zawsze znajdowałam inne powieści, na których przeczytaniu bardziej mi zależało. Gdy w końcu sięgnęłam po lekturę, trochę żałowałam, że zrobiłam to tak późno. Ale może to i lepiej? Colleeen Hoover pisze stylem przyjemnym do czytania, lekkim. Nie zauważa się czasu, który upływa...
To tak słowem wstępu, ale chyba czas zapoznać się ze Sky, główną bohaterką książki, która chce iść do publicznej szkoły. Jej (przybrana) matka w końcu ustępuje, chociaż nie ukrywa, że ten pomysł się jej nie podoba. Tylko dlaczego? Siedemnastolatka żyje pod kloszem. Nie ma własnego telefonu, dostępu do internetu, ani nawet telewizora w domu. Taką decyzję podjęła jej matka, Karen, która również zdecydowała o tym, że będzie uczyła Sky w domu.
Jedyną znajomą  dziewczyny jest Six. Dziewczyny znają się, bo okna do ich pokojów ze sobą sąsiadują. Six jest bardzo pozytywną osobą, która wiele wnosi do życia swojej przyjaciółki, ale jednocześnie "dzieli się" z nią swoją reputacją... Do Six bowiem bardzo często przychodzą przeróżni chłopcy, ale przychodzą tylko w jednym celu... Sky też ktoś odwiedza w tym czasie. Tylko że ona co najwyżej pozwala im się całować, ale nic nie czuje podczas pocałunków. I teraz, skoro znacie już Six, wrócę do tematu szkoły. Przyjaciółki miały do niej chodzić razem, jednak okazuje się, że sąsiadka Sky wyjeżdża na wymianę zagraniczną, a nastolatka musi radzić sobie sama. Zanim jednak po raz pierwszy uda się do szkoły, pozna w sklepie Deana Holdera, który za wszelką cenę chce się dowiedzieć o Sky jak najwięcej. Chłopak przyprawia ją o szybsze bicie serca, ale... ma tatuaż- napis "Hopeless". Pomyślcie, jak można wytatuować sobie słowo "Beznadziejny" na przedramieniu? Dziewczyna chyba nie chce mieć za dużo wspólnego z kimś takim jak Holder. A jednak ciągle gdzieś na niego trafia... i tu zaczyna się ich coraz bliższa relacja.  
Six wyjechała, a Sky musi zacząć życie bez niej. W szkole jednak nie jest łatwo. Docinki kolegów i koleżanek, dokuczliwe karteczki przyczepiane do szafki. Tylko Breckin, którego poznaje na stołówce, nie jest taki jak inni. Nastolatkowie od razu się ze sobą zaprzyjaźniają... Ale co dalej? Na razie nie wydarzyło się nic wyjątkowo ciekawego... Sky któregoś dnia jest w domu Holdera. W pewnym momencie planuje iść do łazienki, trafia jednak do pokoju Lesslie- bliźniaczki chłopaka, która trochę ponad rok wcześniej popełniła samobójstwo. Jaki to ma jednak związek z dziewczyną? Czy ktoś coś przed nią ukrywa? To Karen ma jakieś tajemnice, a może Holder? W pewnym momencie byłam prawie pewna, jak skończy się książka, ale... pomyliłam się. Zaciekawiła Was historia Sky? Jeśli tak, to sięgnijcie po tę powieść- czyta się ją szybko, ja nie robiłam nawet przerwy w lekturze, bo bardzo chciałam poznać zakończenie. I nie zawiodłam się. Gdy tylko będę miała okazję, sięgnę jeszcze po coś autorstwa Colleen Hoover, bo bardzo dużo osób chwali tę autorkę, chociaż "Hopeless" ma chyba najlepszą opinię- książka wzbudza różne emocje, czasami jest się zdenerwowanym na któregoś z bohaterów, innym razem chce się płakać, ale warto.

Komentarze

  1. Czytałam książkę i była świetna. Zakochałam się w Hoover bez pamięci. Mam ogromną nadzieję, że każda kolejna książka Hoover będzie mi się równie dobrze podobać.
    Pozdrawiam i zapraszam do siebie:
    https://okularnicaczyta.blogspot.com/2018/05/nigdy-nie-mow-nigdy-recenzja-ksiazki-z.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli też masz w planach czytanie jej kolejnych książek, to będę wyczekiwać Twojej recenzji ♥

      Usuń

Prześlij komentarz