#16 "Czerwona Królowa" Victoria Aveyard

Tytuł: Czerwona Królowa
Tytuł oryginału: Red Queen
Autor: Victoria Aveyard
Wydawnictwo: Moondrive
Rok premiery: 2015


Po przeczytaniu książki "Czerwona Królowa" autorstwa Victorii Aveyard, niejednokrotnie zastanawiałam się, co by było, gdyby tak wyglądał świat, w którym obecnie żyjemy. Czy lepiej byłoby urodzić się jako tzw. Czerwony i prowadzić prawie normalne i spokojne (do czasu) życie czy należeć do grona Srebrnych i posiadać nadludzkie moce.
Z pewnością życie w obydwu tych światach nie było łatwe. W żyłach 17-letniej Mare Barrow płynęła czerwona krew, ale w tej dziewczynie było coś, co czyniło ją także Srebrną. Panowała nad energią elektryczną, przez co na dworze króla zyskała przezwisko "Dziewuszki od błyskawic".  Nastolatka wkrótce musiałaby wyruszyć na wojnę, gdzie od kilku lat byli jej starsi bracia. Jedynie jej siostra była bezpieczna, czekała ją świetlana przyszłość i współpraca z tymi najbogatszymi. Ale pewnego dnia wszystko się zmienia. Mare, dzięki pewnemu młodzieńcowi o imieniu Cal trafia na służbę do pałacu, gdzie prawda o jej umiejętności wychodzi na jaw. W wyniku tej sytuacji staje się Mareeną Tytaniusz i jest zmuszona do odcięcia się od prawdziwej rodziny i podawania się za córkę Srebrnego, poległego w imię ojczyzny. Zostaje zaręczona z młodszym synem króla Tyberiasza- Maven'em i zaczyna darzyć go zaufaniem. Nie zauważa, kto tak naprawdę stoi po jej stronie i zaczyna oddalać się od następcy tronu- Cala. Ale chwileczkę… Książęta są zupełnie inni, ale który posiada lepsze cechy? Czytając tę książkę, co chwilę zmieniałam zdanie. Raz byłam #teamMaven, a kilka stron później #teamCal. Myślę, że podejmę ostateczną decyzję po przeczytaniu trzeciej części trylogii, która nie tak dawno miała swoją premierę, a czekałam na nią bardzo długo- tak samo, jak wcześniej na drugą część.  Świat Mare ponownie wywraca się do góry nogami, gdy dziewczyna dołącza do Szkarłatnej Gwardii i pragnie równości ludzi. W jej głowie wciąż brzmią słowa:
"Każdy może zdradzić każdego."

Co z tego wyniknie? Czy Mare uda się przeżyć w świecie pełnym kłamstw i zdrad? Jak potoczą się dalsze losy bohaterów tej powieści? Tego dowiecie się, sięgając po lekturę, a ja, jak wiecie, nie lubię spoilerować i Wam tego nie zdradzę.

Komentarze

  1. Ten tytuł znajduje się na mojej liście książek do przeczytania ;)
    Mam nadzieję, że mi się spodoba!
    Twój blog ma potencjał, obserwuję;)

    Pozdrawiam,
    www.ksiazkowapasja.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz