#1 "Rywalki" Kiera Cass

Tytuł: Rywalki
Tytuł oryginału: The Selection
Autor: Kiera Cass
Wydawnictwo: Jaguar

Rok premiery: 2014


"Złam mi serce. Złam je tysiąc razy, jeśli zechcesz. Możesz z nim zrobić, co chcesz, bo należy do ciebie. [...] Będę cię kochał do ostatniego tchnienia. Każde uderzenie mojego serca jest twoje.[...]."


"W większości przypadków, kiedy kobieta płacze, wcale nie chce, żeby ktoś rozwiązał jej problem. Chce tylko usłyszeć, że wszystko będzie w porządku."


"Wydaje mi się, że nikt nie wie na pewno, czego szuka, dopóki tego nie znajdzie."
Rywalki autorstwa Kiery Cass to książka wprowadzająca nas do trylogii "Selekcja". To kolejna powieść zawierająca informacje o podziale na kasty, dystrykty- ta jednak opisuje wydarzenia po IV wojnie światowej, gdy nastoletnia America Singer (należy do grupy "Piątek", czyli artystów) jako jedna z tysięcy dziewcząt zgłasza się do Eliminacji- konkursu o miłość następcy tronu- księcia Maxona. Jednak jedno wyróżnia Ami- jej niechęć do brania udziału w tej "grze", bo od dwóch lat dziewczyna potajemnie spotyka się z Aspenem- tzw. "Szóstką". Wie, że jej szanse są bardzo małe, dlatego jest zdziwiona tym, że została wybrana. Rodzina Ameriki liczy, że dzięki temu ich sytuacja polepszy się, bo ich "niskie" położenie w społeczeństwie sprawia, że bardzo często dokucza im głód, brak prądu i inne niedogodności, podczas gdy "Jedynki", "Dwójki" i "Trójki" opływają w luksusach. Z kilku tysięcy America staje się jedną z 35 kandydatek, jednak nie chce walczyć o miłość księcia. Próbuje pomóc nowo poznanej dziewczynie- Marlee, która szybko stanie się jej przyjaciółką. America nie zauważa, że z dnia na dzień z Maxonem łączy ją coraz więcej, próbuje wmówić sobie, że to tylko przyjaźń. Książę obiecuje dziewczynie, że pozostawi ją w Eliminacjach jak najdłużej to będzie możliwe, by polepszyć jej życie, ale nawet nie spodziewa się, jak ogromne uczucie zrodzi się w jego sercu. Jak wiele przeszkód stanie na drodze bohaterki do szczęścia? Jaką, bardzo ważną decyzję podejmie Ami? I co tak naprawdę sprawia, że dziewczyna mimo upływu tygodni nie chce jeszcze wracać do domu? Myślę, że chcąc uzyskać odpowiedzi na te, a także inne pytania, sięgniecie po lekturę. Ja sama byłam tak ciekawa wydarzeń i zafascynowana losem bohaterów, że jednego dnia zakończyłam czytanie całej trylogii, a następnego udało mi się przeczytać dwie kolejne części z inną bohaterką w roli głównej+ 2 dodatki :)
Nie wiem, czy pojawią się recenzje kolejnych części, bo zapewne byłyby one spoilerem poprzednich, ale z czystym sumieniem muszę przyznać, że kolejne cztery części są także godne polecenia.





Komentarze